Design By Sandra Hammarström

Denna blogg kommer jag använda för att visa upp mina kreationer jag gör. Främst korsetter och lackkläder.

Pretty Housemaid igen...

Publicerad 2013-09-16 22:22:35 i Korsetter

Jag har tagit tag i "pretty housemaid" korsetten från Jill Salen's bok igen. Denna gång med bättre lycka! Scannade in mönstret, förstorade det i Photoshop med 250%, å sen skrev jag ut. Och det passade! Jag har snart gjort klart halva korsetten, tar tid med "cordningen" (vad är det svenska ordet för cording?). Har även haft lite huvudbry med hur jag syr ihop den, för det blir lite tjockt å klumpigt på vissa ställen, men det ordnar sej förhoppningsvis! Här är en bild på provet. Mer bilder kommer i veckan =)


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela