Design By Sandra Hammarström

Denna blogg kommer jag använda för att visa upp mina kreationer jag gör. Främst korsetter och lackkläder.

Framsteg och uppehåll

Publicerad 2012-11-07 18:26:00 i Korsetter

 Min 1780-tals korsett/stays har gått framåt, den är nästan färdig! Alla kanaler är sydda, en hel del fjäder är isatt, och det är i stort sett bara att sy ihop delarna och sen kantbanda och sätta i öljetter kvar. Till den har jag använd syntetiskt valben, så den är ganska lätt. Vi får väl se hur passformen blir sen =)

Men nu har min symaskin fått åka in på service, får tillbaka den om ca 1-2 veckor. Så under tiden kommer det nog bli lite uppehåll, om jag inte syr på min industrimaskin.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela